16/11-09

Hejsan!

Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag försöka få Caspers LVU omprövat och försöka få vårdnad om honom!
Det har gått rätt åt skogen! Det är tydligen bara en vårdnadshavare som kan göra detta. Alltså Mamma och Hans Pappa! Hans pappa skulle aldrig göra det så allt hänger på mamma som det ser ut! Sen vårdnaden ville inte ens min advokat ta sig an. Han påstår att det inte är en chans i världen att jag kommer kunna få vårdnaden om honom iom att jag inte har jobb och en fast framtid!
Jag ringde till Socialen i Tisdags förra veckan och sa att jag skulle få ha kontakt med min lillebror. Hon sa då att hon skulle återkomma och dagen efter kom hon då med beskedet att jag fick snacka med honom!
Så nu har jag snackat med honom 2 ggr. Första gången mådde han jätte bra vilket glädjer mig! Är han glad är jag glad. Men andra samtalet va inte lika glatt! Han ville hem och saknade både mig och min mamma så klart! Han skulle ha möte med mamma på onsdag så han gick och räkna ner dagarna till det! Sen idag på fick jag ett samtal av Caspers Farmor där hon anklagar mig för att ge min bror falska förhoppningar och att jag bara fick snacka med honom 2 dagar i veckan! Vilket inte jag alls går med på! Då börja hon med att jag inte bestämde ett skit utan det gjorde dom och Caspers pappa.Sen inte nog med det ber hon mig att 'täppa igen min trut'! DÅ blev jag förbannad, då va det sista ordet sagt från hennes käft vilket ledde till att jag sa : Håller du inte käften så åker jag ner och dödar dig' Så nu får jag inte alls sacka med honom!
Visst det va en j*vligt onödig komentar, jag vet! Men vad gör man? Jag är helt maktlös! Det ända jag kan göra är att försöka få ut denna bloggen så jag kan komma ut i en tidning och få min röst hörd! För som det ser ut i dagsläget kommer jag verkligen ingenstans.
Om någon människa där ute kan tala om för mig hur jag ska göra detta så kom gärna med förslag! Allt är välkommen!


Förresten så skrev en tjej en komentar som jag läste innan! Och hon sitter i precis samma båt som mig! Hon försöker varje dag få hem sin lillasyster men socialen vägrar att gå tillmötesgående! Jag ska be henne att skriva ett inlägg här i bloggen om sina erfarenheter och hur hon ser och känner för det hela!
Men jag säger bara : Emelie stå på dig! Låt dom aldrig knäcka dig tjejen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är Casper placerad hos hans farmor. Allt detta bror på som jag ser det, att kanske Casper har en önskan om att du skall kunna svepa ditt trollspö och göra allt bra och kanske har sagt nåt sådant till hans farmor. Men hon i sin tur borde veta att det barn säger och egentligen menar inte alls är samma sak. Ibland blandar de ihopa önskningar med verkligheten. Försök att ta det lugnt och visa dig mogen så kanske kanske på sikt Casper kan flytta till dig. Kanske inte nästa vecka men så småningom. Försök att smarbeta lite med Soc för det är ändå de som har lagen på sin sida hur illa det än kan tyckas vara. Kram till dig och försök tänka positivt. Om han nu inte är placerad hos sin farmor så försök skapa dig en bra relation med familjehemmet. De vill ingen illa och tänker alltid på barnets bästa. Och att ha en sund relation med sin bror är inget de förkastar. (hoppas jag). Jag jobbar själv som familjehem och talar utifrån hur jag jobbar.

2009-11-17 @ 07:09:48
Postat av: Stephanie

Vad trist :(



Hoppas ändå på att du får en underbar första advent!



Kram :D

2009-11-29 @ 15:03:20
URL: http://www.steffi.se
Postat av: Anonym

hur går det? går det något framåt över huvudtaget? hoppas verkligen att det ska lösa sig så bra som möjligt

2009-12-10 @ 16:40:22
Postat av: Anonym

Hej Robin jag sitter i samma sits som dig o din mamma... Soc har tagit mitt yngsta barn o det hon vill är att få vara hemma hos mig o sin bror.. Hon får komma hem varannan helg fred till sönd o när söndagen kommer o hon ska åka härifrån så är hon jätteledssen o vill inte allas åka här ifrån... Jag kämpar oxå för henne o tycker att någon måste ju lyssna på vad barnen vill o inte köra på vad soc själva tycker o tänker bara för att dom tror att dom är några experter...

Mvh Bettan

2010-03-10 @ 02:40:45
Postat av: En vanlig Mamma!

Hej Robbin!

Blev sååå tagen nu när jag läste din blogg!

Blev anmäld till Socialen av barnens far för två veckor sedan! Dom gör en utredning direkt, dom tror tydligen på honom trots falska anklagelser! Ska ha möte med dom imorgon!

Vore kul o veta mer av dina erfarenheter.

Tackar för titten..../numera sömnlös Mamma....<3

2010-03-11 @ 15:59:07
Postat av: Robbin

Bettan: Känns riktigt skit från min sida att läsa!

Men kom ihåg en sak, GE ALDRIG UPP! och låt inte Socialen någonsin knäcka dig! Är det något så får du höra av dig igen!



'En vanlig Mamma'

Samma sak här! Inte riktigt klokt att de ska lyssna på honom och inte dig? Du är mamman och det är dig barnen lever med inte med pappan om jag förstår det rätt!

Du får gärna lägga till mig på msn så kan vi snacka mer där: [email protected]

2010-04-10 @ 23:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0