8/11-09

Hej Robbin Här.
Ber verkligen omursäkt för den dåliga uppdateringen! Har inte kännt att jag har haft tid och ork då jag har mycket med skolan också.
Allt ser väl ut som innan . Får fortfarande inte träffa min bror MEN om några dagar är det omprövning i hans LVU.
Så jag ska ta kontakt med min advokat och ompröva hans mål.
Har jag tur kan jag kanske t o m söka om vårdnad för honom.
Sist blev jag nekad då de inte tyckte jag hade en trygg framtid ..
Men handlar det om de? Jag kan ge mig bror den uppväxt han behöver och KÄRLEK vilket han i dagsläget behöver mest enligt min mening!
Min Bror kommer alltid vara den som jag Älskar mest i min familj och det sårar mig att inte ens få prata med honom! Har snart gått ett halv år sen jag prata med honom sist .
Vad jag har hört så har han bytt skola och satts i en Särklass?!?!
Menar absolut inte att det är något fel på det MEN min bror behöver verkligen inte gå i en sådan klass.
Jag snacka med lärarna på hans förra skola och han hade hur bra *betyg* som helst.
Ska även ringa Socialen på Måndag och be om ett möte med dom . Öga för öga !
Vill ha en grund till deras beslut och tycker det är på tiden att de bemöter mig med respekt !
Vill de inte gå tillmötesgående så överklagar jag det beslutet också!
På tiden att Socialen står för sina Handlingar!
Ha det bra folket! Uppdaterar direkt när jag vet mer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du engagerar dig så i din bror. Jobbar själv som jourhem/familjehem och du skall veta att socialen inte tar LVU på ett barn om det inte behövs. Föstår din vrede att du inte får träffa eller prata med din bror. Men försök att gå försiktigt fram så soc får en bra bild av dig som person. Man kommer inte så långt med vrede,även om jag kan förstå din frustation. Var rädd om dig.

2009-11-08 @ 06:54:13
Postat av: Robbin

Efter 10 år med Socialen så får man upp ögonen för dom så jag ser inget bra med socialen alls tyvär!Och att dom inte tar ett barn på LVU utan att det behövs stämmer inte .. finns många fall där de har gjort tabbar och satt barnet någon helt annanstans på helt fel grunder!

Vet ett fall för ett par år sedan där Mannen i ett förhållande dödade barnens mamma och fick vårdnaden direkt när han kom ut ur fängelse ?! Det är ett av många ..

Tack så mycket det ska jag! Du med :)

2009-11-08 @ 08:56:36
Postat av: Linda

Robbin jag hoppas över hela mitt hjärta att du får vårdnaden om din bror. Förstår inte vad socialen håller på med. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du får träffa din bror. Håller tummarna för dig. Socialen gör fel med nästan allt dom gör. Folk som inte ens kan ta hand om sig själva eller har misshandlat sina barn får vårdnaden om dom igen. Men folk som verkligen bryr sig och gör allt för sina barn/syskon får ingen vårdnan. Socialen måste få upp ögonen för såna fall ! Keep up the good work =)

2009-11-14 @ 00:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0