17/10-09

Hejsan!
Jag som har startat denna bloggen heter Robbin Nilsson är 20 år och bor i Smålandsstenar som ligger 7 mil från halmstad.
Innan jag flyttade till Smålandsstenar bodde jag i Malmö i 17 år med min mamma och med min lillebror.
Min brors pappa bodde också med oss fram till det att jag fyllde 10 år och min bror föddes.
Sen var han otrogen och mamma lämnade honom och det var då allt började med Socialanmälningar.
Så har de hållt på fram till nu när jag är 20 år alltså i hela 10 år .
Skillnaden är nu att Socialen nu har lagt klorna på min lillebror istället.
Han blev LVU:ad förra året i November och bosattes då hos sin farmor&farfar som är 70 år gamla för hans pappa vägrar låta han bo hos honom.
Jag har försökt och försöker fortfarande få honom till att bo med mig men iochmed att jag har en Villkorligdom på mig så anser Socialen att jag inte är en *förebild* för honom.
Det va en liten del av allt jag har att framföra och jag hoppas verkligen att folk inser att Socialen är inget man leker med .
Man har inte en chans när man väl är fast i derras spindelnät!
Kom gärna med komentarer bra som dåliga.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen de kan ordna sig för din lillebror....socialen tror dom kan o vet bäst...men de gör dom verkligen inte...vet många som fått lida för att socialen lagt sina näsor i blöt....dom sitter där bakom sina skrivbord o tror dom vet allt...men dom skulle komma ut i verkligheten o inse fakta...jag hoppas allt ordnar sig...håller tummarna... Ahr

2009-10-17 @ 23:16:07
Postat av: Anonym

dom är sämst.

2009-10-18 @ 08:36:55
URL: http://mohamedtouzari.blogg.se/
Postat av: aa

"Man har inte en chans när man väl är fast i derras spindelnät!

" så jävla sant. Eller min farsa har också sagt så nämligen, och har hört många fler säga detsamma som har fått kontakt med soc. Så jävla sjukt att de inte kan släppa en. Vem fan är de som ska bestämma över ens liv :s. Riktigt fuckat samhälle...



De verkar som att de går på och tar kontakt med alla möjliga ungdomar pga att de inte annars får lön? Va vet jag. Men sjukt är det iallaf...



Forts skriv!

2009-10-18 @ 11:23:40
Postat av: Simon

Socialen borde skaffa konkreta bevis på att man är en dålig förebild. Jag körde själv för fort med bil och dessutom utan körkort för ca 3år sen. Detta skulle innebära att om jag kom i samma situation så skulle jag vara en dålig förebild. Därför skulle jag inte få vårdnad om mitt eget barn t.ex. Däremot om jag skulle skaffa barn nu när jag fortfarande finns i brottsregistret så skulle det inte vara några problem med att ha vårdnaden. Tills jag blir anonymt anmäld.

Att tro att ingen lär sig av att åka dit är rent ut sagt befängt. Vad jag gjorde, och konsekvenserna av det, har lärt mig mycket. Idag är jag en utmärkt förebild, jag varken röker, dricker eller håller på med olagliga saker. Är heller inte våldsam eller aggresiv på något sätt. Men enligt papprena skulle jag inte få någon vårdnad. Där är jag en dålig förebild. Nej, mer konkreta bevis behövs och socialen behöver ändra sig. Dem behöver lära sig att släppa gamla fall och låta familjerna stå på egna fötter ett tag. Man borde dessutom göra en utredning om vad barnen tycker när man förbjuder dem från att bo med sina föräldrar. Jag är ganska säker på att socialen i många fall bara förvärrar små existerande problem.

Jag kan nog jämföra det lite med mobbingen i skolan där man ofta som lärare och rektor, flyttar på det barnet som är mobbat. Att göra så är att jobba mot sig själv och förvärra för det mobbade barnet. Barnet kommer till en ny klass och har sedan mobbingen i den gamla klassen ofta mycket dåligt självförtroende och självkänsla. Hur ska detta barnet kunna anpassa sig till den nya miljön och hitta vänner? Vad jag vill komma till är att man måste hitta roten till problemet och jobba därifrån. Att flytta ett barn ifrån dess föräldrar är inte alltid den rätta lösningen.



/Simon

2009-10-19 @ 09:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0